Τι είναι  το eTwinning

Το eTwinning αποτελεί μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Το eTwinning -η Κοινότητα των Σχολείων της Ευρώπης- είναι μια ασφαλής διαδικτυακή πλατφόρμα που παρέχει ευρύ φάσμα δυνατοτήτων για συνεργατικές δραστηριότητες όπως κοινά έργα σχολείων σε υπερεθνικό αλλά και σε εθνικό επίπεδο καθώς και δυνατότητες επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών με τη χρήση ΤΠΕ. Το eTwinning, από το 2014, ενισχύεται διαρκώς ως μέρος του προγράμματος Erasmus+ και πλέον κατέχει κεντρικό ρόλο στην υποστήριξη όλων των τύπων ευρωπαϊκής συνεργασίας στο πεδίο της σχολικής εκπαίδευσης.

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ναυπάκτου συμμετέχει στα Ευρωπαϊκά προγράμματα eTwinning με το έργο: «My international Supermarket» το οποίο πραγματοποιείται κατά την περίοδο Νοεμβρίου-Μαϊου 2022-2023. Από το σχολείο μας  συμμετέχουν 13 μαθητές και μαθήτριες  του Γ1. Η γλώσσα εργασίας και παραγόμενου ψηφιακού υλικού είναι η αγγλική. Στο τέλος του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες λαμβάνουν πιστοποιητικό συμμετοχής και ακολουθεί αίτηση για απόδοση Ευρωπαϊκής ετικέτας ποιότητας στο υπεύθυνο σχολείο και στους συμμετέχοντες μαθητές/τριες. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός ΠΕ70 για την διεξαγωγή του προγράμματος eTwinning είναι η κ. Βασιλική Πολυδώρου.

Λίγα λόγια για το έργο

Στο έργο«My international Supermarket» συμμετέχουν συνολικά είκοσι σχολεία από τις παρακάτω χώρες: Τουρκία, Ελλάδα, Ρουμανία, Ιορδανία, Κροατία, Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Σερβία, Ολλανδία, Τυνησία, Πορτογαλία , Σλοβακία, Ιταλία.

Τα οικονομικά μπορεί να φαίνονται θέμα για ενήλικες, αλλά δεν είναι ποτέ πολύ νωρίς για να διδάξουμε τα βασικά τους σε παιδιά προκειμένου να γίνουν σοφότεροι καταναλωτές, εργαζόμενοι και πολίτες στο μέλλον. Η ιδέα του έργου  συνίσταται στην επιλογή τοπικών προϊόντων από τη χώρα του κάθε συμμετέχοντος και την παρακολούθηση του κύκλου ζωής της από την αγορά στην κατανάλωση έως την ανακύκλωση. Στη συνέχεια το κάθε σχολείο θα κάνει τη δική του διαφημιστική καμπάνια σε αυτά τα προϊόντα, φυσικά αφού συζητηθεί  και κατανοηθεί η επιρροή και οι στρατηγικές της διαφήμισης. Αργότερα, ο καθένας από τους εταίρος θα ψάχνει για προϊόντα εξαγόμενων συνεργατών στη χώρα του (χρησιμοποιώντας γραμμωτούς κώδικες) . Όλες οι πιθανές πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα (χώρα-τιμή-τοποθεσία-ανάδραση-ιδέες ανακύκλωσης, σύνδεσμοι ηλεκτρονικών αγορών αν είναι δυνατόν…) θα ανακεφαλαιωθούν στην εικονική αγορά και στον ψηφιακό  κατάλογο  που θα δημιουργήσουν οι συμμετέχοντες και  θα ήταν ένας καλός οδηγός για όποιον θέλει να δοκιμάσει πολυεθνικά προϊόντα με υγιεινό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο.